December 31, 2011

harapan di akhir


salam semua


Lampu kalimantang dimatikan ,
suasana bilik suram 
hanya di temani deru nafas kipas 
cengkerik sayup sayu
dan detik jarum jam
serta gurisan mata pena aku di buku biru 


cahaya yang ku samarkan dari torchlight kuning abah 
membantu aku disini.
menyusuri pelosok kamar secara lurus 
teguh memandang aku yang leka mencoret kisah itu ini


-  malam-malam aku sering berimaginasi dengan alam ,
tak kira realiti atau fantasi 
menduga setiap titik hubung kait antara satu sama lain

sungguh berlari , payah merangkak
menyusur denai-denai otak untuk sampai ke neuron paling terhebat
mengaplikasikan segala kelebihan untuk menoktahkan persoalan
namun , aku masih gagal .
ya , gagal ...
gagal mengisi ruangan kosong yang aku sendiri tak tahu 
apa persoalan sebenar yang disoal kan ?


sistem badan semakin lemah
motor kipas angin terus berfungsi menghembus hawa layu
kelopak mata tertutup 
pena terlerai 
dan .....


#  mungkin ada lagi nanti , begini 
-31Disember2011 2:38 am


*semua seronok sambut new year , 
tapi aku tak . 
cuma aku harap ,
 dosa-dosa lampau aku terampun .
 InsyaAllah

No comments:

Post a Comment