March 20, 2012

Kadang Ku tanya ....



Assalamualaikum



Kadang 
Ku tanya pada Hidup 
Mengapa kau sukar ?


Kadang
Ku tanya pada Hati
Mengapa kau rumit ?


Kadang
Ku tanya pada Akal 
mengapa kau susah dikawal ?


Kadang
Ku tanya pada Naluri
mengapa kau tidak tetap ?


dan 


Kadang
Ku tanya pada Cinta
mengapa kau berbeza ?


Kadang
Ku tanya pada Rindu
mengapa kau berlalu ?


Kadang
Ku tanya pada Bayang
mengapa kau datang ?


Kadang
Ku tanya pada Mimpi
mengapa kau di alami ?

Kadang
Ku tanya pada Ilusi
mengapa kau bukan realiti ?



Kadang
Ku tanya pada Pertanyaan
mengapa kau tiada jawapan ?




Kadang
Ku tanya itu kosong .
namun aku tahu isinya ,
aku mengerti jalannya ,
aku akui benarnya ,
aku ikuti likunya ,
aku amati maksudnya 


aku ikat dalam dalam
sampai simpul mati di jiwa
biar ingat sampai bila bila


Kadang 
yang aku tanya itu ,
ada yang perlu tahu , ada yang tidak 
cukup aku gila memikir , biar sedar semula
jangan di soal hukum alam
jangan pertikai skrip hidup
percaya kuasa Tuhan
Maha tahu segala yang kau mahu

- Kun Fayakun -















No comments:

Post a Comment