November 1, 2015

Hanya Mampu Tersenyum






Dengan nama ALLAH yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang








Bukan senang untuk kau hadap benda yang menyesakkan hati dan minda kau . 

Lagi-lagi untuk sesuatu yang buat kau rasa macam-macam .


Memanglah orang boleh cakap , kongsilah .
Ceritakan apa sahaja yang mengganggu .



Cakap memang senang kan ?
Aku pun selalu beri ayat yang sama pada orang lain .
Tapi mungkin sebab aku suka dengar .
Mungkinlah .



Kalau orang lain , aku sendiri tak pasti .
Dan atas sebab aku yang tak biasa untuk meluah pada sesiapa untuk hal-hal tertentu . 


Payah --
Terlalu payah nak meluah .
Yang terpendam itu lebih menyakitkan .
Bisu tak terdengar keluh-kesah , lelah .


Hanya mampu tersenyum dan tersenyum sedang hati merintih dan menangis sedih .



Kerana dalam hidup bukan sesukanya kau boleh 'delete' dan 'end' episod sedih , teruk , hampa atau yang buruk-buruk kau kena .
Kau akan rasa zaman jatuh yang sampai kau tak boleh nak terima semua yang jadi .
Hidup kau kosong , hilang arah .
Atau mungkin kau rasa tak tenang tanpa punca .





Dan semua itu aku tengah rasa .




Agak-agak macam mana ?





" La Tahzan , Innallaha ma'na "





No comments:

Post a Comment